بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تربیت نسل جدید!

تربیت نسل جدید!

چند نکته برای تربیت کودکان


بادیگارد برای کودکان

ما نمی گوییم که فرزندتان را به حال خودشان رها کنید و اجازه دهید هر کاری دوست دارد انجام دهد،نه، بلکه با نظارت غیر مستقیم به فرزند خود، اجازه دهید خودش در کارهایش تصمیم بگیرد،شکست بخورد، تجربه کندو رشد کند. همیشه نقش بادیگارد را برای او بازی نکنید.تجربه‌ها و شکستهای فرزندتان در سنین پایین باعث رشد و پختگی او می‌شود و جلوی اشتباهات بزرگ در آینده را می‌گیرد.


در اتاق فرزندتان ویترین حسرت نسازید!

گاهی والدین برای مرتب بودن اتاق کودک یا برای اینکه اسباب بازی ها خراب نشود، آنها را در کمد یا بوفه های قفل دار دور از دسترس کودکان نگهداری می کنند.با این کار شما در واقع دو کار را انجام می دهید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

اول : اینکه شما با این کار حسرت بازی با اسباب بازی ها را در دل فرزندتان می کارید.

دوم: با این کار هیچ وقت فرزند شما یک انسان منظم نخواهد شد.هرچند اتاق او توسط شما مرتب و منظم نگه داشته شده است.ولی این کار در واقع با محروم کردن فرزندتان انجام شده است نه با آموزش دادن به او!


کودکم را صدا می زنم جوابم را نمیدهد!

اگر فرزندتان غرق در بازی یا دیدن فیلم است و صدای شما را نمی شنود،این نکته را بدانید که ذهن او روی کارش متمرکز شده و قصد لجبازی یا بی توجهی به شما را ندارد.عصبانی نشوید، دیگر او را صدا نکنید. به زور تمرکزش را به هم نریزید. این کارها موجب نقص توجه و عدم تمرکز فرزندتان در دوران مدرسه خواهد شد و مشکلات زیادی برایش در پی خواهد داشت.


کودکم از حشرات و حیوانات میترسد!

اگر فرزندتان از حیوانات یا حشرات می ترسد به او بگویید آنها اصلاً با ما کاری ندارند زندگی خودشان را دارند، الان هم می خواهندپیش خانواده شان بروند.

نوزاد در بدو تولد دو ترس دارد،ترس از صدای بلند و ترس از ارتفاع.

از ۶ ماهگی تا ۲ سالگی ترس از جدایی

از ۲ تا ۴ سالگی ترس از تاریکی هیولا و چیزهای ناشناخته ترس از حیوانات مثل سگ و گربه

از ۵ تا ۷ سالگی مرگ بیماری تنهایی گم شدن بلایای طبیعی در خانه ماندن

از ۸ تا ۱۱ سالگی ترس از مدرسه معلم نمره امتحان شکست مورد پذیرش واقع نشدن.


تکنیک طلایی برای تربیت بچه بلبل زبان!

بعضی از والدین هنگام صحبت کردن با کودکان حتی صبر نمی کنند که کودک حرف خود را تمام کند و بعد آنها حرفشان را بزنند.این کار موجب گوشه‌گیری و کم شدن اعتماد به نفس و حتی گاهی لکنت زبان در کودکان میشود!

یک تکنیک طلایی در این مورد وجود دارد: بعد از تمام شدن حرفِ کودک ۸ تا ۱۰ ثانیه صبر کنید و بعد به او جواب دهیدتا کودک به اندازه کافی برای تکمیل حرف هایش و انتقال منظورش داشته باشد.یا اگر سوالی از کودک پرسیده می شود ۵ تا ۱۰ ثانیه صبر کنید تا کودک جواب خود را آماده کند و در این زمان هیچ عجله‌ای به کودک ندهید. این روش موجب بهبود مهارت فن بیان در فرزندتان می شود.


از چه سنی به فرزندم مسئولیت بدهم؟

معمولاً بین ۳ تا ۵ سالگی کودک هر چیزی را از روی تقلید یاد می‌گیرد. برای همین می توانید مرتب کردن اتاق را مانند بازی به او نشان دهید و آن را در این کار همراهی کنید.اونیاز دارد بداند که این کار را از کجا شروع کند و هر وسیله را چطور سر جای خود

بگذارد. تصور نکنید فرزند شما خیلی کوچک است؛ وقتی زمان تمیز کردن اتاق کودکتان می شود حتماً مسئولیت هایی به او بدهید کودک با کمک شما معنای مسئولیت را می فهمد و تمایل پیدا می کند که این کار را تکرار بکند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده