خرید از سراسر دنیا


» برای داشتن حال بهتر حتما بخوانید!

برای داشتن حال بهتر حتما بخوانید!

راهکارهای ارتقاء مهارت خودکنترلی در خانواده چیست؟

پاسخ:

بهره‌مندی از خواب کافی راهکار مفید افزایش خودکنترلی است. خواب کم باعث می‌شود که قشر پیشانی مغز خوب عمل نکند،این عملکرد ناقص مثل آن است که این بخش از مغز با کمبود خفیف اکسیژن روبرو شده باشد، که این عارضه به دلیل نقش مهمی که برای این بخش از مغز در کنترل رفتار ارادی سراغ داریم، برای خودکنترلی اصلا خوب نیست. به علاوه خواب ناکافی به خصوص اگر مزمن هم شده باشد، حساسیت نسبت به استرس را افزایش می‌دهد.

عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت مطلب مرتبط عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت


ساختارمندی و نظم در حفظ و ارتقای خودکنترلی نقش مهمی دارد و داشتن یک برنامه منظم برای خوردن و خوابیدن به عملکرد بهتر بدن کمک می‌کند، عملکرد مناسب بدنی هم به خود کنترلی بیشتر کمک می‌کند .به عبارت دیگر داشتن یک برنامه منظم در رسیدن به هدف بسیار کمک کننده است.


به جایگزین کردن رفتارهای تان فکر کنید.فهرستی که از مزایا و معایب رفتار مخرب تان تهیه کرده اید، در اینجا کمک زیادی به شما خواهد کرد. دوباره به فواید رفتاری که آن را مشکل‌ساز شناخته اید، به دقت نگاهی بیندازید. همچنین فواید رفتار جدیدی را که می خواهید به جای رفتار قبلی پیش بگیرید ،فهرست کنید. سعی کنید نکات مثبت رفتاری را که می خواهید آن را جایگزین رفتار مشکل ساز قبلی خود کنید مورد توجه بیشتری قرار دهید.


ورزش کنید. پیشرفت علم دارد ما را به این نتیجه می‌رساند که ورزش، پاسخی است برای هر مشکلی، از بیماری‌های جسمانی گرفته تا ضعف توانمندی‌های روانشناختی. اگر بخواهیم به خلاصه‌ای از مهمترین نتایج پژوهش ها در زمینه تاثیر ورزش بر خود کنترلی اشاره کنیم‌،باید بگوییم ورزش تمایل را کاهش می‌دهد و استرس را تسکین می بخشد.چرا که ورزش سرعت عملکرد قشر پیشانی مغز را که نقش مهمی در خودکنترلی دارد،افزایش می‌دهد. به علاوه تاثیر ورزش فوری است.به خصوص ورزش در طبیعت حتی اگر به اندازه ۵ دقیقه پیاده روی هم باشد تاثیر فوری بر خلق و خود کنترلی دارد.


راهکارهای جلوگیری از کسالت و بی حوصلگی فرزندان در منزل چیست؟

پاسخ:

لطفاً کمی خلاق باشیم و خلاقیت خود را در ارتباط با فرزندان ارتقا دهیم.

تعریف بازی های خلاقانه و گروهی با فرزندان در فضای منزل.

ایجاد فضای پرنشاط با کمک گرفتن از موسیقی های شاد و پر

انرژی.

ورزش کردن در فضای خانه و بیرون از منزل.


راه حل های مسئله را چگونه پیدا کنیم؟

پاسخ:

قدم اول مهارت حل مسئله، شناخت مسئله است. سپس راه حل های موجود را بر روی کاغذ بیاورید، اگر توانمندی در این حوزه کم است. با یک متخصص یادوست مشورت کنید.کمک فکری گرفتن یکی از موثرترین راهکار های پیدا کردن راه حل است. سپس راه حل برتر را انتخاب کنید و اجرا کنید حتما بعد از اجرا شدن آن را ارزیابی کنید.

فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش مطلب مرتبط فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش


چگونه ریشه حال بد و مسئله که حالمان را بد کرده بشناسیم؟

پاسخ:

بدون شک یکی از کارکردهای روان شناس و متخصص حوزه روح و روان هم این کمک به مراجعین به جهت یافتن ریشه های مسائل و مشکلات روحی است. حتما در این مورد از یک متخصص مجرب و متعهد یاری بگیرید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده